Hati-hati cas handpnone sepanjang malam

Posted by VIRALITIE

Cas handpnone sepanjang malam sering dilakukan oleh pengguna sekarang ini. Rata-rata telefon pintar memerlukan pengguna cas setiap hari dan paling mudah ialah cas waktu malam sebelum tidur. Pada keesokan pasti penuh dan boleh digunakan pada sepanjang hari.


Meninggalkan telefon dalam keadaan cas sepanjang malam sangat berisiko kerana boleh menyebabkan berlaku kebakaran. Ini kerana elektrik yang berterusan boleh memanaskan handpnone dan berlakunya kebakaran. Begitu juga dengan kabel cas telefon yang boleh terbakar jika terlalu panas akibat penggunaan yang lama. Apabila telefon atau kabel panas berada di tempat bahan mudah terbakar, pasti akan berlaku kebakaran.

Oleh itu, elakkan membuat cas handpnone sepanjang malam. Sekiranya perlu juga, pastikan handpnone berada di tempat yang sukar terbakar. Elakkan letak di atas tilam, kain, kertas dan sebagainya kerana ia mudah terbakar.

Berikut kes yang berlaku telah dikongsi oleh rakan Facebook akibat cas telefon sepanjang malam. Nasib tiada kemalangan teruk kerana sempat terjaga. Bayangkan jika tidak perasan kebakaran tersebut!



FOLLOW and JOIN to Get Update!

Social Media Widget SM Widgets




Demo Blog NJW V2 Updated at: 9:39 AM

0 comments:

Post a Comment